In 5 stappen naar de perfecte match tussen bedrijf en werknemer

Met de huidige markt kan het nog best wel een uitdaging zijn om een goede match te vinden tussen jou en een nieuwe medewerker. Door de schaarste op de markt is er weinig aanbod en hebben kandidaten ruime keuze als het neerkomt op diverse vacatures en mogelijkheden. Het inschakelen van een gespecialiseerd recruitmentbureau is in tijden van schaarste op de arbeidsmarkt zeker een goede overweging waard. De recruitment wordt volledig uit handen genomen door mensen die hierin gespecialiseerd zijn en wanneer je kiest voor het juiste recruitmentbureau kan het je eigen bedrijf ook een enorme groei in naamsbekendheid geven. Zij zullen door middel van employer branding ervoor zorgen dat jouw werkgeversmerk bekender en beter zichtbaar wordt 

RPO staffing neemt de opdracht serieus

Een recruitmentbureau dat naast het vinden van potentiële kandidaten ook gespecialiseerd is in het intern optimaliseren van HR processen is RPO staffing. Zij hebben namelijk niet alleen recruiters in dienst. Hun team bestaat uit recruiters, leadgeneratie specialisten, candidate journey specialisten, recruitment data experts, SEO / SEA specialisten, content marketeers, social marketeers, tech experts en IT specialisten. Alle specialismen die wellicht nodig zijn bij het verbeteren en optimaliseren van jouw RPO recruitment, heeft dit bedrijf in hun team. Door alle specialismen met elkaar te combineren ontstaat er de ruimte om optimaal te presteren en de ideale kandidaten te vinden zodat er een perfecte match ontstaat. 

Hoe het werkt: 

Wanneer je gebruik maakt van de RPO recruitment wordt er een proces in gang gezet dat er voor zorgt dat jij gegarandeerd eindigt met de perfecte medewerker. Dat proces ziet er als volgt uit:

#1 Het eerste gesprek 

Het vrijblijvende kennismakingsgesprek is bedoeld om de mogelijkheid te creëren een eerste indruk te vormen. Zowel voor het recruitmentbureau als voor de organisatie. Tijdens dit gesprek wordt in kaart gebracht waar de organisatie precies voor staat en waar het naar op zoek is. Ook wordt hierin helder in hoeverre het recruitmentbureau zal moeten ondersteunen in de zoektocht naar nieuwe medewerker. Welke kennis en expertise er in-house is en welke kennis en expertise er nog ontbreekt.

Stap 2: Op maat gemaakt voorstel
De informatie die wordt opgedaan tijdens dit vrijblijvende kennismakingsgesprek wordt omgezet tot een op maat gemaakt voorstel met strategie. Aan de strategie die wordt opgesteld worden altijd doelstellingen en KPI’s verbonden zodat het gehele plan altijd meetbaar en overzichtelijk is voor beide partijen. 

Stap 3: Het tekenen van de overeenkomst
Het voorstel wordt samen met de organisatie gefinetuned zodat de verwachtingen helemaal helder zijn. Na het tekenen van de overeenkomst kan het team aan de slag om voor jou alles in werking te zetten en de doelstellingen te behalen. 

Stap 4: Go time
De specialisten leveren hun beste werk en gaan samen met de belangrijkste interne stakeholders aan de slag om het project tot een succesvolle uitkomst te maken. Recruiters worden getraind om te recruiten vanuit de stijl van het bedrijf en er wordt een werkenbij-pagina ontworpen en opgeleverd. Ook worden er eventuele marketingcampagnes klaargemaakt om volop aan de slag te kunnen met de werving en selectie van nieuwe matches voor jouw organisatie. 

Stap 5: Optimaliseren tot in het detail
Alle kennis en informatie die tijdens het proces wordt opgedaan wordt gebruikt om continu te finetunen en te optimaliseren. Door de meetbare doelstellingen en KPI’s is het gemakkelijk om bij te sturen en om eventuele pijnpunten uit de funnels te halen. 

 

Aanbevolen Artikelen